Czasami wydaje się, że rynek sklepów internetowych jest już nasycony. Ale ciągle powstają kolejne i działają z sukcesem. Dlatego nie ma co się przejmować – jeśli chodzi ci po głowie biznes online lub właśnie ruszyłeś z małym sklepem internetowym, nie poddawaj się. To naprawdę może się udać, tylko musisz nawiązać długotrwałe relacje z klientami. A najpierw ich do siebie przyciągnąć. Podpowiadamy, co zrobić, żeby zwiększyć ruch w sklepie internetowym.
- Zadbaj o opisy kategorii i podkategorii
W sklepach internetowych trudno zadbać o SEO, czyli o treści do pozycjonowania. Oczywiście nie jest to niemożliwe i treść można zoptymalizować, jednakże jest jej najczęściej mało w opisach produktów. Tak naprawdę jedynym miejscem, które możesz nasycić słowami kluczowymi i zadbać o linkowania wewnętrze, są opisy kategorii i podkategorii produktów.
Warto zadbać o ich jakość i styl z dwóch powodów – po pierwsze czasami są czytane przez twoich klientów, którzy chcą sprawdzić, co możesz im zaoferować. Po drugie – są ważne dla algorytmów Google. Opisy kategorii to idealne miejsce do wplecenia słów kluczowych. Można zrobić je naprawdę długie, jak standardowy artykuł ze śródtytułami i zwartą strukturą. Na pewno to się sprawdzi.
- Zoptymalizuj treść opisów produktów
Optymalizacja treści to kolejny punkt, o którym warto pamiętać. Opisy produktów przede wszystkim powinny być pisanie „do ludzi”, czyli tak, by przekonać klienta do zakupu. Powinny także zawierać wszystkie informacje, których klient może potrzebować do podjęcia decyzji, także te techniczne. Dlatego bardzo trudno jest wpleść w tekst frazy kluczowe.
A jednak da się i można spróbować. Dobrym rozwiązaniem jest podzielenie opisu produktu na części i wpisanie nagłówków, w których znajdą się słowa kluczowe. W ten sposób treść będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce, a przecież w ten sposób mają do ciebie trafić przede wszystkim klienci.
- Reklamuj się w social mediach
Reklama w social mediach to w zasadzie najlepszy sposób na to, żeby jak najwięcej osób dotarło do twojego sklepu. Na Facebooku czy Instagramie możesz pokazać swoje produkty wraz z cenami, a to zawsze przyciąga uwagę.
Reklama w social mediach ma tę przewagę nad innymi reklamami tego rodzaju, że pozwala na dotarcie do idealnie wybranej grupy docelowej. Jeśli dobrze określisz target, oferta twojego sklepu wyświetli się tylko tym osobom, które mogą być nią zainteresowane. Na przykład tym, które mają w polubionych podobne sklepy lub są w wieku osób, do których kierujesz swoje produkty i komunikację. To świetne rozwiązanie, dlatego reklama w social mediach przynosi najwięcej pożytku. Na dodatek nie jest wcale taka droga, jak mogłoby się to wydawać.
- Newslettery dla wcześniejszych klientów
Dobrze skonstruowany newsletter może zdziałać cuda. Naprawdę. Narzędzia mailingowe są bardzo skuteczne w marketingu. A sklepy internetowe najłatwiej w nich zareklamować. Newsletter powinien być ciekawy, skierowany do twoich odbiorców i zawierać informacje o promocjach lub kodach rabatowych. Możesz tam także wstawić nowości, które mogą zainteresować twoich klientów.
Oczywiście, żeby wysyłać newslettery potrzebujesz zgody od wcześniejszych klientów. Powinni oni mieć możliwość łatwego wypisania się z subskrypcji – inaczej tylko ich rozdrażnisz i zniechęcisz. Jednakże dobrej jakości, wspaniale skonstruowany i ciekawy newsletter przełoży się na zwiększony ruch na stronie i zakupy. To dobry sposób, by przypomnieć o sobie wcześniejszym klientom i zbudować z nimi dłuższą relację.
- Stwórz bloga eksperckiego
Wiele osób, które prowadzą sklep internetowy, decyduje się na zatrudnienie osoby, która będzie prowadziła bloga związanego z branżą, w której działasz. Blog może być ściśle związany z twoim sklepem – jako jedna podstrona strony firmowej lub prowadzony na osobnej domenie i tylko nawiązujący do twoich produktów.
To dobre rozwiązanie z wielu powodów. Po pierwsze buduje markę eksperta. Po drugie można tam zamieszczać porady dotyczące wyboru, zakupu i zastosowania oferowanych przez ciebie produktów, a to zawsze się przydaje. Po trzecie jest to świetne zaplecze SEO. Osoby, które trafią na twój blog z wyszukiwarki mogą łatwo przejść do sklepu i od razu znaleźć produkt, którego szukają. To bardzo wygodne i naprawdę skutecznie podnosi ruch na stronie sklepu.