Przewóz jest dzisiaj niesłychanie ważny. Transport drogowy, zupełnie inaczej samochodowy jest najpopularniejszy i zwykle spotykany. Niestety ma niesłychanie niesprzyjający wpływ na przyrodę i zdrowie ludzkie. Zaletą jest duża dostępność oraz możliwość dostarczenia towaru szczegółowo tam gdzie ma się odkryć. Są dwa podziały transportu samochodowego.
Wedle kryterium działalności gospodarczej przewóz drogowy dzieli się na zarobkowy i niezarobkowy. Natomiast według kryterium terytorialnego na kolejowy transport drogowy oraz międzynarodowy transport drogowy. Fundamentalnym środkiem tego transportu jest naturalnie samochód, niemniej jednak też rower, motocykl, motorower lub motor. Jest to grupa indywidualnego transportu. Jest też grupa zbiorowego transportu i jak sama nazwa wskazuje należą do niej pojazdy, które przewożą większą grupę osób, inaczej autokary, trolejbusy, autobusy.
Ładunki przewożone są przy pomocy samochodów ciężarowych, dostawczych, ciągników bądź przyczep doczepianych do pojazdów silnikowych. Transport samochodowy posiada infrastrukturę linową, czyli kosztowny (twarde, gruntowe). W jego skład kategoryzuje się także infrastrukturę punktową, inaczej wszelkiego rodzaju myjnie samochodowe, postoje autobusowe, parkingi czy stacje benzynowe. Przemieszczanie się w sposób składany posiada wiele zalet. Transporty takie wykorzystują różnorodnego rodzaju transport oraz zabezpieczenia ładunków, chociażby tasmy siatkowe hard-met.pl. W tym przypadku podpisuje się tylko jedną umowę o przewóz. Przede wszystkim dostarczenie towaru odbywa się w szybki sposób, zawsze w określonym terminie.
Transport ten pozwala także na globalne obniżenie kosztów dostarczania towarów. Istotne jest też to, że nie ma obszernego ryzyka, że materiał przewożony zostanie w jakiś sposób popsuty. Istnieje szansa transportu obszernej ilości towarów za jednym razem. To jest znaczny walor tego rodzaju transportu. Dzieli się on na 4 rodzaje. Pierwszy z nich to szablonowy transport, czyli możliwość wykonywania go przy pomocy dużej grupy operatorów. Drugi to przewóz bimodalny, który wykorzystuje jedynie dwie gałęzie przewozu. Jest nim transport drogowy oraz kolejowy.