W współczesnym świecie, jeśli coś nie jest reklamowane, to nikt nie sięgnie po taki towar. Jak najbardziej istnieją inne drogi wypromowania produktu, jak na przykład marketing szeptany lub wykorzystywanie zapachu. Jednakże reklama w telewizji, radiu czy internecie to sposób najbardziej powszechny i najskuteczniejszy. Każda figura, która zakłada własną firmę, czy tez innego rodzaju aktywność, nienagannie wie, że musi się zareklamować. To swoisty przymus. Zawodowcy zajmujący się badaniami na rynku opinii publicznej, nienagannie zdają sobie sprawę z tego, że reklama jest kołem napędowym biznesu.
To od niej wszystko się zaczyna. Nim marka zasłuży sobie na porządne imię i renomę, ma obowiązek włożyć sporo czasu i pieniędzy we własną promocję. Kiedyś było absolutnie inaczej. Reklamy traktowano bardziej jako przerywnik w filmie, ciekawostkę. Dzisiaj na ogół godzinny serial telewizyjny jest okresowy średnio cztery razy blokami reklam dziesięciominutowymi. Są to suche fakty i określenia zaobserwowane na podstawie paru kanałów telewizji publicznej i komercyjnej. Nawet jeśli będziemy się bronili z całych sił, to nie jesteśmy w stanie zaprogramować naszej profesjonalnej podświadomości tak, aby blokowała reklamy. Nawet komputer i przeglądarka internetowa ma z tym kłopot, a co dopiero tak skomplikowany ludzki mózg.
Zawodowcy produkujący spoty reklamowe nienagannie o tym zdają sobie sprawę z tego i właśnie w następstwie tego stosują przeróżne mechanizmy i dla robotników oferują koszule reklamowe. Jednym z nich jest zobowiązanie. Oznacza to mniej więcej, że otrzymujemy do gazety jakiś bezpłatny dodatek. Jakim sposobem wiadomo nic na świecie nie ma za darmo, tak wobec tego najzwyczajniej w świecie płacimy wyższą cenę, ale nie zwracamy na to uwagi i myślimy, że to cena regularna. Produkt który dostaliśmy rzekomo jest po to, abyśmy się z nim zapoznali. Jednakże ludzki mózg wytwarza tu mechanizm odbioru i łączenia, i zobowiązania. Rezultatem będzie lub zakup kolejnego numeru tej samej gazety, lub produktu, jaki był do niej załączony w formie miniatury, czy także próbki. Reklamy silnie wpływają na kobiety i dzieci. Mężczyźni są trochę bardziej odporni, choć specjaliści już nad tym pracują i to też ulegnie zmianie.