Rozwiązanie: Można udzielać wskazówek i organizować sesje dla personelu pielęgniarskiego, aby poprawić komunikację, koordynację wewnętrzną i koordynację wydziałową.
Niedobór personelu pielęgniarskiego:
Istotnym problemem może być brak personelu pielęgniarskiego. Pracownicy mogą opuścić pracę w poszukiwaniu nowych atrakcyjnych ofert pracy, obciążenia pracą lub niskiego wynagrodzenia itp.
Rozwiązanie: Ten problem można rozwiązać, ogłaszając wakaty i usprawniając proces rekrutacji, oferując przyzwoite wynagrodzenie zgodnie z szpital doświadczeniem kwalifikacyjnym i wynikami. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ocena ich poziomu i czasu trwania zaangażowania jest również niezbędna do poznania retencji. Więcej na https://mup.gov.hr/istaknute-teme/nacionalni-programi-i-projekti/nacionalni-programi-237/suzbijanje-zlouporabe-droga-324/324
Umiejętności organizacyjne i zarządcze:
Niedobór personelu pielęgniarskiego, słaba frekwencja personelu regularnie i przy specjalnych okazjach, słaba reakcja na pacjentów, słaba opieka pielęgniarska i obciążenie pracą mogą być wynikiem słabej organizacji i umiejętności zarządzania.
Rozwiązanie: Ocena i przekazywanie informacji zwrotnych naczelnym pielęgniarkom, instruktorom klinicznym, personelowi pielęgniarskiemu i asystentom pielęgniarskim na temat ich umiejętności organizacyjnych i zarządzania może pomóc im również poprawić i ulepszyć ogólną opiekę pielęgniarską. Co więcej, sesje burzy mózgów na temat przywództwa i zarządzania wraz z mentoringiem na wszystkich poziomach pomogą w rozwoju personelu.
Brak opieki mentorskiej:
To może być problem dla nowych pracowników w przypadku, gdy nie mają wystarczającego doświadczenia w obszarze pacjenta. Naczelne pielęgniarki również szpital potrzebowałyby mentoringu, jeśli nie mają doświadczenia w zarządzaniu.
Rozwiązanie: Wskazówki ze strony wyższych władz i kierowników mogą pomóc naczelnym pielęgniarkom w efektywnym zarządzaniu oddziałem. Ponadto mentoring ze strony Służby Edukacji Pielęgniarskiej oraz Instruktorów Klinicznych i Naczelnych Pielęgniarek może pomóc w nauce nowego personelu pielęgniarskiego. Służba edukacji pielęgniarskiej może odgrywać ważną rolę w budowaniu poziomu pewności siebie w nauce i ćwiczeniu zarówno umiejętności klinicznych, jak i miękkich.
Konflikty:
Konflikty pojawiają się, szpital gdy istnieje różnica w myśleniu i opinii ludzi. Mogą występować wśród personelu pielęgniarskiego, wśród naczelnych pielęgniarek i personelu pielęgniarskiego, wśród naczelnych pielęgniarek i kierowników, a nawet wśród naczelnych pielęgniarek i innych oddziałów.
Rozwiązanie: Rozwiązywanie konfliktów można osiągnąć poprzez empatię, komunikację, pracę zespołową i umiejętności rozwiązywania problemów. Uczenie się umiejętności miękkich poprzez wiedzę i doświadczenie może być korzystne dla personelu pielęgniarskiego w zakresie opieki nad pacjentem i postępowania z pacjentem.
Obciążenie pracą:
Kolejną ważną kwestią na oddziale pielęgniarskim jest obciążenie pracą. Niewłaściwy stosunek liczby pacjentów do pielęgniarek może prowadzić do obciążenia pracą i pomijania ważnych zadań do wykonania. Na przykład zapominanie o podaniu leków na westchnienie lub brak zmiany opatrunku pacjenta.
Rozwiązanie: Podział pracy i przypisanie personelu szpital według odpowiedniej proporcji pacjenta do pielęgniarki oraz kompetencji personelu pomogłoby w zarządzaniu obciążeniem pracą. Uważność jest również ważna, aby skupić się na pracy i wykonywać zadania na czas.
Brak umiejętności i szkolenia:
Brak umiejętności i szkolenia personelu pielęgniarskiego może prowadzić do złej opieki nad pacjentem i wyników. Takie jak nieprawidłowe podawanie leków, niewłaściwa technika zakładania sondy nosowo-żołądkowej, karmienie lub cewnikowanie Foleya itp.
Rozwiązanie: Służba edukacji pielęgniarskiej może odegrać istotną rolę w podnoszeniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności personelu pielęgniarskiego. Co więcej, mogą zostać skierowani do samokształcenia poprzez samodzielne oglądanie filmów na YouTube i tworzenie ducha uczenia się, ponieważ uczenie się to proces trwający całe życie.
Problemy z postawą:
Brak pozytywnego nastawienia, nieobecność, konflikty, nękanie, brak wglądu i niemożność zrozumienia odpowiedzialności zawodowej mogą być niektórymi z problemów związanych z postawą.Rozwiązanie: Zorganizowanie sesji na temat umiejętności miękkich, pracy zespołowej, pozytywnego nastawienia i poczucia odpowiedzialności może być korzystne dla rozwoju wglądu wśród pracowników, co doprowadziłoby do poprawy ich postawy.
Brak planowania i brak aktualizacji:
Brak planowania i przygotowania w połączeniu z brakiem aktualizacji w warunkach szpitalnych może być niebezpieczny dla pacjentów. Na przykład brak aktualizacji wózków awaryjnych, brak sprawdzania defibrylatorów lub możliwość zarządzania inwentarzem.
Rozwiązanie: Naczelne pielęgniarki powinny być oceniane pod kątem ich zdolności do aktualizacji lub mogą często oceniać odpowiedzialne osoby na swoim oddziale. Zarządzanie i aktualizowanie koszyka awaryjnego jest bardzo ważne, ponieważ powinniśmy być dobrze wyposażeni i umieć poradzić sobie z pacjentem w poważnej sytuacji.
Ryzyko zawodowe:
Jak każdy zawód, również pielęgniarstwo jest zagrożone ryzykiem zawodowym. Na przykład kontakt z krwią lub płynami ustrojowymi, które mogą powodować zapalenie wątroby typu B, C i HIV. Narażenie na odcinki oddechowe może wywołać gruźlicę, odrę itp. Ponadto dłuższe przebywanie w pozycji stojącej może powodować zakrzepicę żył głębokich, stres i brak koncentracji. Zranienia igłą, narażenie na leki chemioterapeutyczne lub promieniowanie mogą również stanowić niektóre z zagrożeń.
Rozwiązanie: Poinformuj personel pielęgniarski o środkach ostrożności związanych z transmisją i wklej wytyczne dotyczące postępowania z takimi chorobami zakaźnymi na oddziałach, spróbuj zaplanować odpowiednie godziny dyżuru, ani więcej ani mniej. Sformułuj zasady postępowania w przypadku zranienia igłą. Naucz środków ostrożności i środków zapobiegawczych, aby zapobiec narażeniu na promieniowanie i leki chemioterapeutyczne. Uczą także posługiwania się lekami chemioterapeutycznymi. Co więcej, podnieś świadomość na temat segregacji odpadów, takiej jak różnica między odpadami zakaźnymi, niezakaźnymi a odpadami po ostrych narzędziach i gdzie je usunąć, ponieważ niewłaściwa utylizacja odpadów może zaszkodzić personelowi sprzątającemu i stworzyć problemy w ogólnej utylizacji odpadów.